مقام معظم رهبری: اگر چنانچه ما توان خودمان را بیشتر از واقع بدانیم، یا کمتر از آنچه که واقعیت است، بدانیم، دچار خطا خواهیم شد؛        مقام معظم رهبری: برای خدا کار کنید و لحظه ای را برای خدمت به مردم و نظام از دست ندهید
 
   

    • در آستانه ۷ مهر؛ روز جهانی قلب

      7 گام سالم برای پیشگیری از بیماری قلبی در زنان!

      کد: 11682
      ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      تعداد بازدید: 146
      مجله سلامت/ بیماری قلبی هنوز علت اصلی مرگ و میر در بسیاری ازکشورها در هر دو جنس مرد و زن است.
      7 گام سالم برای پیشگیری از بیماری قلبی در زنان!

      به گزارش روابط عمومی معاونت سلامت و اموربیمه ها به نقل از آوای سلامت، متاسفانه یک چهارم زنان در اثر بیماری عروق، کرونر قلب جان خود را از دست می دهند. با این حال تحقیقات، برای محافظت از سلامت قلب و عروق و افزایش سلامت کلی زنان، پیشنهاد هایی راهگشای ارائه داده است:
      کنترل فشار خون: فشار خون بالا هم در زنان و هم در مردان به سلول‌ های پوشاننده جدار داخلی رگ‌ های کرونر آسیب می ‌رساند و زمینه را برای ایجاد التهاب و ایجاد پلاک فراهم می کند. زنان تا سن ۵۵ سالگی نسبت به مردان با احتمال کمتری دچار فشارخون بالا می‌ شوند. اما پس از آن، فشار خون زنان به طور معمول با سرعت بیشتری نسبت به مردان افزایش پیدا می کند. سعی کنید با تغییرات سبک زندگی مانند کاهش وزن،‌ افزایش فعالیت جسمی، کاهش مصرف نمک و داشتن یک رژیم غذایی سالم، فشار خون خود را در سطح مطلوب حفظ کنید.


      خواب کافی: خواب بد با فشار خون بالا، تصلب شرائین، نارسایی قلبی، حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت و چاقی ارتباط دارد. خواب ناکافی همچنین با رسوب کلسیم در عروق کرونر قلب، ارتباط دارد. سعی کنید هفت تا هشت ساعت در شب بخوابید. اگر خواب شما به طور مزمن مختل شده یا ناکافی است یا اغلب در حین روز احساس خواب ‌آلودگی می ‌کنید، با پزشک تان در این مورد مشورت کنید.


      اتخاذ یک زندگی بدون دخانیات: کشیدن سیگار خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بخصوص حمله قلبی را افزایش می دهد. پس اگر سیگار می کشید، راهکارهای ترک آن را از پزشک تان دریافت کنید.
      پیروی از یک رژیم غذایی سالم: اقدام دیگر برای بهبود سلامت قلب، اتخاذ یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب و همچنین ماهی، آجیل و حبوبات است. محدود کردن گوشت قرمز، چربی اضافه و شکر برای جلوگیری از فشار خون بالا و بیماری های قلبی اهمیت دارد.
      ورزش: فعالیت های فیزیکی هوازی مانند پیاده روی، دو چرخه سواری و دویدن اثرات بزرگی روی سلامت قلب دارد. این در حالی است که میزان مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی و عروقی و سرطان در زنان کم تحرک بیشتر است. حتی فعالیت های فیزیکی ساده مانند استفاده از پله، پیاده روی تا محل کار، و راه رفتن سریع به مدت ۲۰ دقیقه در روز برای بهبود سلامت قلب مفید است.


      تمرینات کنترل وزن: اگر اضافه وزن دارید، برای ارائه یک برنامه کاهش وزن از پزشک تان مشورت بگیرید. کنترل وزن راهی مفید برای کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و جلوگیری از توسعه این بیماری ها است.


      استفاده از داروها: اگر تغییرات شیوه زندگی کافی نیست، پزشک شما ممکن است برخی از داروهای کاهنده فشار خون یا داروهای کاهنده کلسترول برای کنترل خطر بیماری های قلبی تجویز کند. داروهای گروه استاتین‌ ها درمان انتخابی برای بهبود میزان کلسترول خون هستند. این دارو میزان کلسترول بد را کاهش می‌دهند، اندکی میزان کلسترول خوب را بالا می‌برند، و اندکی میزان تری ‌گلیسرید را کاهش می ‌دهند. میزان این کاهش‌‌ ها بسته به نوع و مقدار استاتین مصرفی دارد. استاتین‌ ها برای افرادی که علیرغم تغییرات سبک زندگی میزان کلسترول خون آنها بالا می ‌‌ماند، یک گزینه درمانی است. اما این داروها برای هر کسی ضروری نیستند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: