مقام معظم رهبری: برای خدا کار کنید و لحظه ای را برای خدمت به مردم و نظام از دست ندهید        مقام معظم رهبری: اگر چنانچه ما توان خودمان را بیشتر از واقع بدانیم، یا کمتر از آنچه که واقعیت است، بدانیم، دچار خطا خواهیم شد؛
 
   
 

    • چگونه با استرس زندگی کنیم؟ (4)

      کد: 14514
      ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      مجله سلامت/ سه روش اصلی برای مقابله و درمان استرس وجود دارد که شامل "کمک به خود"، "مدیریت خود "و "استفاده از دارو" می‌شود.
      چگونه با استرس زندگی کنیم؟ (4)

      به گزارش مجله سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به نقل از سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه، سه روش اصلی برای مقابله و درمان استرس وجود دارد که شامل "کمک به خود"، "مدیریت خود "و "استفاده از دارو" می‌شود.
      1 – روش" کمک به خود" در درمان استرس
      • ورزش: فعالیت جسمی و ورزش اثرات مفید بر روی سلامت روانی و جسمی افراد دارد. برای خیلی از افراد ورزش بهترین و مؤثرترین روش برخورد و مقابله با استرس است.
      • تقسیم وظایف: سعی کنید مسئولیت‌ها و وظایف خود را با دیگران تقسیم کنید، بدین شکل کم‌تر دچار استرس شدید می‌شوید.
      • ابراز وجود: به هر چیزی که می‌شنوید بله نگویید، اگر کاری را نمی‌توانید انجام دهید و یا انجام دادنش وظیفه شما نیست، سعی کنید دنبال راه‌هایی برای انجام ندادنش باشید.
      • تغذیه : روزانه مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید و مطمئن شوید از رژیم غذایی سالم و مناسب استفاده می‌کنید.
      • برنامه‌ریزی : از اینکه روزانه وقتی را برای خودتان به تنهایی کنار گذاشته‌اید، اطمینان حاصل کنید. در آن زمان کارهایی که علاقه دارید انجام دهید
      • عبادت: عبادت و راز و نیاز با پروردگار تأثیر چشم‌گیری بر سلامتی شما می‌گذارد. ارتباط با خدا می‌تواند بهترین درمان استرس باشد.
      • تمرکزتان بر حال باشد: بگذشته فکر نکنید و شوخی کردن و بیان طنز را در زندگی اتان افزایش دهید. خنده می‌تواند یکی از بهترین درمان‌های استرس باشد.
      • نفس کشیدن : چندین تکنیک مختلف تنفس برای آرام کردن بدن وجود دارد. سعی کنید از این تکنیک‌ها استفاده کنید.
      • صحبت کردن : با خانواده، دوستان، همکاران و رئیستان صحبت کرده و ناراحتی و نگرانی‌هایتان را با آنها در میان گذارید.
      • الکل و مواد مخدر : مواد مخدر و الکل به شما در مدیریت استرس کمک نمی‌کند، شروع به ترک مصرف آنها نمایید.
      • کافئین : اگر مصرف مواد کافئین دار در شما بالا است، مصرفتان را کاهش دهید.
      • مراجعه به متخصص : اگر استرس زندگی و رفتار شما را تحت تأثیر قرار داده، به پزشک مراجعه کنید. استرس تشدید شده و طولانی مدت اثرات بدی بر سلامتی جسمی و ذهنی شما دارد.
      • از تکنیک‌های آرام بخش استفاده نمایید(ریلکس کننده) : مدیتیشن(متمرکز کردن ذهن در بدن)، ماساژ یا یوگا می‌توانند به افراد در کنترل استرس کمک نمایند.
      2 – روش" مدیریت استرس" برای درمان استرس
      مدیریت استرس می‌تواند در بدن شما منبع استرس‌زا را کنترل و یا حتی حذف کند، دید شما نسبت به یک واقعه استرس‌زا را عوض کرده، تأثیر استرس بر روی بدنتان را کاهش داده و به شما راه‌هایی جایگزین برای مدارا با استرس نشان می‌دهد.
      تکنیک‌های مدیریت استرس با خواندن کتاب‌ها و مقالات در این زمینه یا شرکت در کلاس‌های مدیریت استرس به¬دست بیاید. همچنین با کمک یک مشاور یا روانشناس شما می‌توانید استرستان را مدیریت و کنترل نمایید.
      3 – روش" استفاده از دارو"در درمان استرس
      معمولاً پزشکان از دارو برای مداوای استرس استفاده نمی‌کنند، مگر اینکه بیمار دچار سایر مشکلات اساسی از جمله افسردگی و اضطراب باشد. در این موارد پزشک با تجویز داروهایی همچون داروهای ضدافسردگی و … برای درمان استرس و بیماری‌های مرتبط با آن استفاده می‌نماید.





      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: