مقام معظم رهبری: اگر چنانچه ما توان خودمان را بیشتر از واقع بدانیم، یا کمتر از آنچه که واقعیت است، بدانیم، دچار خطا خواهیم شد؛        مقام معظم رهبری: برای خدا کار کنید و لحظه ای را برای خدمت به مردم و نظام از دست ندهید
 
   
 

    • چه بخوریم تا به کرونا مبتلا نشویم؟

      کد: 20966
      ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      مجله سلامت/ عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی ازجمله بیماری کرونا دارد.
      چه بخوریم تا به کرونا مبتلا نشویم؟

      عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد.
      عامل ابتلا به این ویروس می‌تواند سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح باشد. کمبود دریافت غذایی ویتامین‌هایی مثل ویتامین C و A با تضعیف سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
      سبزی و سالاد، میوه‌هایی نظیر پرتقال، نارنگی، لیموترش، لیموشیرین و کیوی و سبزی‌هایی مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای از منابع غذایی خوب ویتامین C هستند. مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا 2 عدد نارنگی، ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند.
      هویج و کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو هم از منابع خوب ویتامین A هستند.
      به‌طورکلی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه 3 واحد از گروه سبزی‌ها (به‌جز سبزی‌های نشاسته‌ای) و حداقل 2 واحد میوه توصیه می‌شود.
      کودکان زیر 5 سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که داروهای کورتنی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای پیشگیری، نکات زیر را رعایت نمایند.

      هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند.
      از هویج و کدوحلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود.
      مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود.
      از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب شود.
      استفاده از منابع حاوی پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم‌مرغ حائز اهمیت است.
      کمبود ریزمغذی‌هایی مثل آهن و روی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. از منابع غذایی این دو ریز مغذی مثل حبوبات، شیر و لبنیات و سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود.
      از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو و کباب‌هایی که مغز پخت نشده‌اند) خودداری شود.
      از خوردن غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند خودداری شود.
      در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.
      به خاطر داشته باشید رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، و حصول اطمینان از دریافت کافی ریزمغذی‌ها و پروتئین در برنامه غذایی روزانه، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها ازجمله کرونا دارد.





      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: