مقام معظم رهبری: برای خدا کار کنید و لحظه ای را برای خدمت به مردم و نظام از دست ندهید        مقام معظم رهبری: اگر چنانچه ما توان خودمان را بیشتر از واقع بدانیم، یا کمتر از آنچه که واقعیت است، بدانیم، دچار خطا خواهیم شد؛
 
   
 

    • میوه هایی برای جلوگیری از چاقی

      کد: 21619
      ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      مجله سلامت / آنتوسیانین موجود در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند.
      میوه هایی برای جلوگیری از چاقی

      در این مقاله خاص ترین میوه هایی که مصرف آنها به طور روزانه، منجر به پیشگیری از چاقی می شود، معرفی می شوند:

      سیب: سیب سرشار از فلاونوئیدها و غنی از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. برای بهره بردن از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید چون بیشترین میزان آنتی اکسیدان و فیبر این میوه در پوستش گنجانده شده است. مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می شود و در نتیجه شما کمتر هوس مصرف غذاهایی را می کنید که خاصیت چندانی ندارند.

      زغال اخته: سرشار از آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئید است. به طوری که یک چهارم فنجان از این میوه، ۱۰ میلی گرم آنتوسیانین به بدن می رساند. هنوز مشخص نیست چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می شوند؛ اما به گفته محققان ثابت شده مصرف روزانه این میوه، شما را دچار احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری می نماید.

      توت فرنگی: همتای زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی نیز سرشار از آنتوسیانین بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز به همراه ماست کم چرب یا بلغور جو، پیشنهاد می شود. وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه می شود، نگرانی از اضافه وزن ناشی از قند موجود در آنها وجود دارد اما میوه هایی مانند سیب سبز، گلابی، انواع توت مانند تمشک و توت فرنگی بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند؛ ضمن این که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند.

      گلابی: این میوه نیز دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئید را دارد و فیبر بالای موجود در آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می شود. درست مانند سیب، گلابی را نیز باید با پوست بخورید تا از بیشترین منافع سلامت آن سود ببرید.

      فلفل: تعجب نکنید! چون فلفل ها هم جزو میوه ها هستند و البته جزو سالم ترین آنها که می توانند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن می شود.





      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: